Kan ikke få tilgodehavende da vi ikke er tilmeldt betalingsservice

23.09.2015 14:32:32

 

Spørgsmål:

Jeg har et tilgodehavende på næsten 9,000 KR i varmeregnskab og bedt om at få udbetalt fra vores ejendomsadministration (vi er en ejerforening). De nægter med begrundelsen, at vi ikke er tilmeldt betalingsservice, samt at de kun udbetaler tilgodehavende på varmeregnskabet i fraflytningssituationer.

Jeg er fuldt ud med på at tilgodehavender af mindre størrrelse bare trækkes fra i den efterfølgende måneds opkkrævning af ejerforeningsbidrag, men hvis beløbet er over en hvis størrelse virekr det rimeligt at få det udbetalt. Er der nogen lovgivning omkring dette?

Admininstrationen (og bestyrelsen af ejerforeningen) svarer ikke, så hvad, hvis noget, kan jeg stille op?

Svar:

Kære Spørger

Jeg synes ikke, at dette virker rimeligt. Men hvis det fremgår af vedtægterne, kan sagen stille sig anderledes.

Det er næppe værd at gør en sag ud af, men bed om bestyrelsens opbakning.

Hvis administrator er medlem af et klagenævn, kan du klage hertil.

Med venlig hilsen

Thomas Damsholt
Dansk BOLIGadvokat, Lyngby


TILBAGE

Spørg BOLIG-brevkassen

(SPAM tjek) 10 + 5 =

Søg i brevkassen

Køb bolig
Sælg bolig
Andelsbolig
Sommerhus
Nybyggeri/ombygning
Leje
Erhverv
Tvangsauktion
Ejerforhold
Dokumenter
Fejl og mangler
Økonomi
Diverse