Hvem skal opbevare adkomsterklæring mv.

23.01.2015 13:34:04

 

Spørgsmål:

Hej,

Vi er en lille forening på 10 andelsboliger, og vi står selv for administrationen, vi har revisor til at revidere regnskab.
Vi har nu fået en køber som vil tage pant i sin bolig, det er for så vidt okay, men spørgsmålet er så, hvem skal opbevare adkomsterklæring og de andre papirer som følger med sådan en sag. Er det køber selv eller foreningen der skal opbevare dem?

Tak for svar.

Svar:

Kære Spørger,

Det skal foreningen. Bestyrelsen bør oprette et arkiv hertil.

Med venlig hilsen

Thomas Damsholt
Danske BOLIGadvokater, Lyngby


TILBAGE

Spørg BOLIG-brevkassen

(SPAM tjek) 10 + 5 =

Søg i brevkassen

Køb bolig
Sælg bolig
Andelsbolig
Sommerhus
Nybyggeri/ombygning
Leje
Erhverv
Tvangsauktion
Ejerforhold
Dokumenter
Fejl og mangler
Økonomi
Diverse