Spørgsmål:
Hej, jeg har betalt til en udvidet tv-pakke i min andelsforening, fra jeg flyttede ind for 4 år siden. Jeg fik at vide, at det ikke var muligt at afmelde tv-pakken eller få en mindre. Nu har vi fået et brev fra foreningens administrator med instrukser om, hvordan vi afmelder pakken, hvilket jeg straks gjorde, da jeg aldrig har brugt den. Jeg har søgt på emnet og kan se, at det har været muligt at framelde sin tvpakke fra juli 2016 eller kort tid derefter. Da jeg således har betalt knap 500 kr hver måned i halvandet år ekstra for en tvpakke, jeg aldrig har brugt, er mit spørgsmål, om andelsforeningen eller dens administratorer har haft et ansvar for at videreformidle den information?
Svar:
Kære spørger
Boligforeningen og administrator skal naturligvis give korrekte og pålidelige informationer til medlemmerne og har ansvaret for, at dette sker ud fra den viden, som man er eller burde have været i besiddelse af.
Hvis du vil kræve at administrator/foreningen skal erstatte dig dine udgifter til TV-pakken, vil det kræve, at du har din dokumentation i orden, herunder at du er blevet fejlinformeret samt at du ikke selv kunne have opdaget muligheden for at framelde dig.
Hvis det ikke allerede er sket, vil jeg foreslå, at du kontakter administrator og/eller bestyrelsen og forelægger dem problemet.
Med venlig hilsen
Anders Welding
Dansk BOLIGadvokat, Amager