Fejl i nybyggeri | Danske BOLIGadvokater
Rådgiverportalen

Fejl i nybyggeri

21.09.2017 12:31:59

 

Spørgsmål:

Jeg er flyttet i nybyggeri (projektkøb), venter stadig på – efter næsten 1/2 år – udbedringer af nogle mangler. Der er uenighed om 1 ting. Hoveddøren er dårlig lakeret, har revnet karm (mangelfuldt repareret. Den store håndværkerskade på indersiden er sjusket overmalet (andre stødskader). Man tilbyder mig overmaling på stedet, hvilket jeg takker nej til, ønsker en sprøjtelakeret hoveddør uden skavanker. Ny lejlighed = fejlfri hoveddør. Er det ikke rimeligt?

Svar:

Kære Spørger

Jeg kan ikke vurdere rimeligheden af reklamationen og udbedringstiltaget, da jeg jo ikke har set manglerne.

Men udgangspunktet er, at du som køber har krav på, at der ikke skal være mærker, skader eller farveforskelle..

Hvis ikke projektsælgeren accepterer, må du tage skridt til syn og skøn og henvende dig til en advokat.

Det er muligt, at det af købsaftalen fremgår, hvorledes proceduren er for reklamation af mangler. I så fald skal denne fremgangsmåde følges.

Med venlig hilsen

Thomas Damsholt
Dansk BOLIGadvokat, Lyngby


TILBAGE

Spørg BOLIG-brevkassen

Søg i brevkassen

Køb bolig
Sælg bolig
Andelsbolig
Sommerhus
Nybyggeri/ombygning
Leje
Erhverv
Tvangsauktion
Ejerforhold
Dokumenter
Fejl og mangler
Økonomi
Diverse